خواص آویشن برای درمان انواع بیماری ها | داروهای گیاهی طب سنتی
یکی از گیاهان دارویی که دارای خواص دارویی بسیاری می باشد که در زمان های گذشته به روش های متعددی برای درمان بیماری ها از آن استفاده می کردند، آویشن است. در این مقاله از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس درباره خواص آویشن خواهیم گفت با ما باشید.

خواص درمانی آویشن | خواص آویشن | گیاهان دارویی

خواص آویشن فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : یکی از گیاهان دارویی که دارای خواص دارویی بسیار زیادی می باشد و در زمان های گذشته به روش های متعددی برای درمان بیماری ها از آن استفاده می کردند، آویشن است.
گیاه دارویی آویشن معمولا به صورت خشک شده به عنوان چاشنی در غذاها استفاده می شود. آویشن نه تنها به عنوان یک ادویه محبوب در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد بلکه از آن به عنوان یک داروی گیاهی شفابخش و برای سلامتی که تاریخجه طولانی نیز دارد، استفاده می شود.


آویشن در بهبود گلودرد مؤثر است

خواص آویشن برای گلو درد : از آنجایی که آویشن یکی از قوی ترین ضد میکروب های طبیعی است، به عنوان دارویی مفید در درمان گلودرد استفاده می گردد. چای آویشن می توانند تسکین دهنده درد و از بین برنده ی میکروب باشد.


خاصیت آنتی اکسیدانی آویشن

خواص آنتی اکسیدانی آویشن : از آنجایی که گیاه آویشن دارای خاصیت آنتی اکسیدان می باشد، برای حفظ سلامتی بدن بسیار موثر است. آنتی اکسیدانی های فنولی موجود در این گیاه همانند زیگزانتین، لوتئین و تیمونین سبب خنثی سازی و از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن می شود. رادیکال های آزاد محصولات جانبی خطرناکی هستند که حاصل از متابولیسم است که می تواند آسیب های بسیاری به سلول های سالم بدن برسانند. آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه می تواند از استرس اکسیداتیو در تمامی اندام های بدن پیشگیری کند.


گردش خون بهتر با مصرف آویشن

خواص آویشن در گردش خون بهتر : از آنجایی که گیاه دارویی آویشن دارای غظلت بالای آهن و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر می باشد، به عنوان یک ماده اصلی برای تحریک جریان خون محسوب می شود. بالا رفتن گردش جریان خون در بدن و اکسیژن رسانی به اندام ها لازم بوده و می تواند برای سلامت بدن بسیار موثر باشد.


مطالعه کنیدتاثیر خوردن آجیل بر اسپرم


خواص آویشن برای افزایش ایمنی بدن

تامین تمام ویتامین های ضروری بدن در روز از طریق مصرف مواد غذایی ممکن است سخت باشد. ولی گیاه آویشن سرشار از ویتامین های C و  A می باشد. ویتامین C موجود در این گیاه سبب تولید و تحریک گلبول های سفید می شود. چرا که اولین خط دفاعی بدن گلبول های سفید محسوب می شوند. ویتامین C نقش کلیدی در تولید کلاژن بازی می کند. کلاژن برای تولید و ترمیم سلول ها، ماهیچه ها، بافت ها و رگ های خونی لازم است. علاوه بر این از خواص دیگر آویشن وجود آهن، فیبر، مس، منگنز در آن است.


مطالعه کنیددیابتی ها چه میوه هایی بخورند ؟


تاثیر آویشن در سلامت قلب

از آنجایی که ترکیبات بسیاری از آنتی اکسیدن ها، مواد معدنی و ویتامین ها در آویشن وجود دارد، این ترکیبات سبب اثرات کوچیک بی شماری روی سلامت قلب هستند ولی پتاسیم و منگنز موجود در آن بسیار مهم است. پتاسیم موجود در آویشن به عنوان یک گشاد کننده عروق محسوب می شود. این ماده با شل کردن عروق خون و کاهش فشار خون می تواند فشار موجود بر روی سیستم قلبی عروقی را کم کند. جلوگیری از تصلب شرایین و مانع از سکته مغزی، حملات قلبی و بیماری عروق کرونر قلب، می تواند عمر فرد را افزایش دهد.


مطالعه کنید : 4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون


خاصیت آویشن در گند زدایی کردن

یکی از خطرناک ترین آلایندهای هوا در محیط داخلی خانه گرد و خاک می باشد که می توانید برای از بین بردن آن از گیاه آویشن استفاده کنید. گیاه آویشن دارای خاصیت ضد قارچی نیز می باشد.


فواید آویشن برای تقویت بینایی

گیاه دارویی آویشن یکی ار عوامل آنتی اکسیدان مفید برای سلامت چشم محسوب می شود به سبب این که غلظت کاروتنوئید و ویتامین A در این گیاه موجود است. کاروتنوئید می تواند سبب خنثی شدن رادیکال های آزاد در سیستم چشم شود و گسترش دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش دهد.


تاثیر آویشن بر استرس

یکی از ویتامین هایی که در گیاه آویش می توان پیدا کرد ویتامین B6 می باشد. این ویتامین می تواند تاثیر به سزایی بر روی انتقال دهنده های عصبی در مغز داشته باشد و تا حدودی می تواند استرس را نیز کاهش دهد. مصرف مرتب این گیاه در رژیم غذایی می تواند حال شما را خوب کند و افکار استرس زا را از ذهن شما دور کند.


قیمت گیاه دارویی آویشن در فروشگاه اینترنتی اوناتس

برای اطلاع از قیمت گیاهان دارویی می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی  اوناتس مراجعه نمایید، محصول مورد نیاز خود را جستجو و قیمت گیاهان دارویی  را مشاهده نمایید. مشتریان می توانند تمام محصولات ما را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری نمایند. در فروشگاه اینترنتی اوناتس می توانید محصولات مورد نیاز خودر ا به صورت عمده یا جزئی خریداری نمایید. از آنجایی که تمام محصولات ما دارای نوسانات قیمت هستند برای اطلاع دقیق از قیمت آویشن  به فروشگاه گیاهان دارویی اوناتس ما مراجعه کنید. خرید محصولات ما به صورت اینترنتی و آنلاین می باشد. این فروشگاه برای تمام محصولات خود ارسال به سراسر کشور را نیز دارا می باشد.





برچسب ها: گیاهان دارویی گیاه درمانی خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام